Ντόρα Καλλιπολίτου

Ντόρα Καλλιπολίτου

Η Ντόρα Καλλιπολίτου μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε Μάρκετινγκ και Επικοινωνία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και αφού δούλεψε λίγο στην Ελλάδα αποφάσισε να δει τι γίνεται στην Ολλανδία, ξεκινώντας με ένα μεταπτυχιακό στο Rotterdam School of Management πάνω στη Διοίκηση της Καινοτομίας με ειδίκευση στην βιώσιμη Καινοτομία.

Από τότε πέρασαν κάποια χρόνια, έμεινε σε διάφορες πόλεις, άλλαξε πολλά σπίτια, αλλά όχι τόσα πολλά ποδήλατα (πήγε καλά αυτό), εργάστηκε σε διάφορους τομείς, ταξίδεψε σε (ποτέ δεν είναι) αρκετά μέρη και συναναστράφηκε με πολλούς ανθρώπους για να έρθει να συνειδητοποιήσει ότι ένα πάθος που είχε από μικρή δεν έχει εκδηλωθεί όπως θα 'πρεπε και τι περιμένει;

Τα τελευταία 3 χρόνια πειραματίζεται επιτέλους συστηματικά με τους τρόπους που εταιρίες, οργανισμοί και ιδιώτες μπορούν να ευημερεύουν χρησιμοποιώντας τους πόρους του πλανήτη μας χωρίς να τον καταστρέφουν.

Η κυκλική οικονομία είναι μια από τις αγαπημένες της και πιο πολλά υποσχόμενες προσεγγίσεις και πλέον εξειδικεύεται στη διάδοσή της και στην ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων και ψηφιακών εργαλείων για την υλοποίησή της.

Ο Μάιος στο BeConscious ήταν αφιερωμένος στην κλωστοϋφαντουργία με περισσότερα σημεία αναφοράς στη βιομηχανία της μόδας που αποτελεί και το μεγαλύτερο κομμάτι της κλωστοϋφαντουργίας. Κλείνουμε αυτό το αφιέρωμα με μια συνέντευξη με την κυρία Φιόρη Ζαφειροπούλου, μία από τους πλέον δραστήριους και ενημερωμένους ανθρώπους στο χώρο στην Ελλάδα. 

Ποια είναι τα πράγματα που κοιτάτε σε ένα ρούχο πριν το αγοράσετε? Να σας αρέσει, υποθέτω, είναι το πρώτο. Η τιμή και η ποιότητα μάλλον επίσης ανήκουν στο top 3. Κι όσον αφορά την ποιότητα πώς την αντιλαμβάνεστε; Αγγίζοντας το ρούχο; Μυρίζοντάς το; Διαβάζοντας την ετικέτα με τα χαρακτηριστικά; Κάνοντας όλα τα παραπάνω ή/και κάτι άλλο;

Ρίξτε μια ματιά γύρω σας. Πόσα προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας βλέπετε; Από τα ρούχα που φοράμε, τα χαλιά που πατάμε, τις κουρτίνες που κοσμούν τα παράθυρα γύρω μας, τα καθίσματα στα οποία βολευόμαστε μέχρι τόσα ακόμα που δε φαίνονται σε μια πρώτη ματιά όπως η μόνωση στους τοίχους μας ή o εξοπλισμός των ιατρείων και των νοσοκομείων (όπως μάσκες, αποστειρωτικές γάζες κλπ)... Η καθημερινότητα είναι γεμάτη από κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές και επαγγελματικές μας ανάγκες. Αυτό είναι το δεύτερο από μια σειρά 3 άρθρων που σκοπό έχει να σας εισάγει στο παρασκήνιο της βιομηχανίας της κλωστοϋφαντουργίας και σε όσα δε βλέπετε, ελπίζοντας να κάνει τις επιλογές σας πιο conscious, είτε καταναλώνετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της συγκεκριμένης βιομηχανίας, είτε τα/τις παρέχετε.

Ποια είναι η πρώτη σκέψη που κάνετε αν σας πω την λέξη «Κλωστοϋφαντουργία»; Υποθέτω ότι η πλειονότητα από εσάς θα σκεφτεί μια από τις τρεις λέξεις: κλωστές, υφάσματα ή ρούχα. Αν η κλωστοϋφαντουργία ήταν μια παράσταση στο θέατρο οι κλωστές, τα υφάσματα και τα ρούχα θα ήταν αυτά που θα βλέπαμε στη σκηνή (όπως συμβαίνει ήδη αν σκεφτούμε τα σκηνικά και τα κοστούμια). Πίσω από τη σκηνή όμως υπάρχουν πολλές περισσότερες λέξεις των οποίων τη συμβολή στην «παράσταση» δεν γνωρίζουμε και τόσο καλά. Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά 3 άρθρων που σκοπό έχει να σας εισάγει στο παρασκήνιο της βιομηχανίας της κλωστοϋφαντουργίας, ελπίζοντας να κάνει τις επιλογές σας πιο conscious, είτε καταναλώνετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της συγκεκριμένης βιομηχανίας, είτε τα/τις παρέχετε.

Πόσο βιώσιμη είναι η δουλειά του Άγιου Βασίλη; Ακολουθεί άραγε τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας στο σχεδιασμό των δώρων, στο πακετάρισμα και στη διανομή τους; Βγάζουν νόημα αυτές οι ερωτήσεις ή μήπως η αρθρογράφος τρελάθηκε;

Πέμπτη, 06 Οκτωβρίου 2022 17:54

Κυκλική Οικονομία: Άλλο ένα buzz word;

Η κυκλική οικονομία είναι μια έννοια που μπορεί το τελευταίο διάστημα ακούγεται περισσότερο, ωστόσο δεν είναι και τόσο καινούρια. Ενδεικτικό είναι ότι από το 2017 ακόμα υπήρχαν ήδη τουλάχιστον 114 ορισμοί, υποδεικνύοντας και μια μικρή σύγχυση για το θέμα.